luni, 1 februarie 2010

Constructia unei sobe de teracota


Salut,

avem un Proiect nou pe care dorim sa-l facem public tuturor amatorilor de teracote.
Cand am construit casa am ales un semineu modern de care ne-am bucurat in ultimii cinci ani.
Am zis ca ar fi timpul sa facem o schimbare, dar in acelasi timp sa sporim utilitatea si comfortul termic al casei.

Aici vedeti poza a semineului care este inlocuit cu o teracota noua.


Semineul de design este din tabla de fier de 10 mm, suspendat de un sistem de ferme din aluminiu, ce da un aspect futuristic. Este splendid cum se vede focul prin fanta lata din fata.

Dar hai sa trecem iar la proiectul teracota.
Am ales o teracota de dimensiuni mari produsa in Medias, fiind o fabrica renumita pentru cahlele sale de teracota fabricate manual. Aici sigur ca aspectul nu se compara cu cele fabricate automatizat, dar in schimb este o mare diferenta a rezistentei materialului.

Dorinta noastra a fost sa unim aspectul teracotei clasice cu ambianta unui semineu in care sa vezi efectiv cum arde busteanul. Acest lucru l-am realizat printr-o usa de fonta cu geam de sticla cu dimensiuni suficient de mare sa asigure o vedere buna.

Avind o casa moderna am ales din punct de vedere a culorilor un alb pentru toata suprafata sobei de teracota, inafara plintelor si ornamentelor care sunt fabricate in cobalt. Din pacate albul intotdeauna apare cu o nuantare din cauza pigmentelor ieftine folosite intr-un ton spre roz sau albastrui. Acest fenomen este deobicei afirmat de vanzatori ca fiind oxizi care se gasesc in pigmentul alb. In schimb daca s-ar da un ban pe un pigment alb facut din oxid de aluminiu ar fie albul un alb adevarat fara nici o nuantare...

Am inceput santierul...

Aici este locul de amplasare a sobei de teracota cu dimensiunile ampatamentului de 1,7 m pe 0,8 m.
Inaltimea finala va fi undeva la 2,2 m. Aceste dimensiuni impresionante vor permite incalzirea incaperii de dimensiuni mari, care cuprinde locul de luat masa, o bucatarie deschisa, si un living, care impreuna au o suprafata de 95mp.

De maine vine sobarul care va incepe cu pregatirea cahlelor, mai bine zis cu fasonarea marginilor.

Cititi mai departe aici...

Un comentariu:

  1. La o asemena soba cred ca iti trebuie si o usa de calitate, am gasit aici http://www.usicuptor.ro/usicuptor-ro/eshop/3-1-Usi-de-soba un raport calitate-pret bun, si aici http://www.usadesemineu.ro/usadesemineu-ro/eshop/1-1-USI-DE-SEMINEU
    pentru o usa de semineu, eu as alege a doua varianta pentru a imbina utilul cu placutul :) Bafta si spor cu amenajarea casei !

    RăspundețiȘtergere

Just internet